aTalent Recruiting logo

Case study: Data360

Julkaistu 06.06.2018

Data360 numeroina

50

Tulevaisuuden

talenttia

4

Houkuttelevaa

työnantajaa

1

3 min

Speed Dating

Data360 on rekrytointitapahtuma uransa alkutaipaleella oleville data- ja analytiikkaosaajille. Kyseessä ei ole kuitenkaan avoin rekrytointimessu vaan tilaisuus, jossa interaktio ja yhdessä tekeminen ovat ytimessä. Data360 ei ole messupöytiä tai rolluppeja varten. Tilaisuuden tavoitteena on luoda aitoja ja kitkattomia kohtaamisia tulevaisuuden talenttien ja heitä etsivien yritysten välille.

Data360 järjestettiin ensimmäistä kertaa lokakuussa 2017 Teatteri Toivossa. Yksipäiväiseen tapahtumaan valikoitui 50 loistavaa talenttia, jotka pääsivät esittelemään kykyjään OP:n, Elisan, Fortumin ja Elon edustajille.

Data-analyytikot yhtä haluttuja kuin koodarit.

Datan arvo yrityksille on kasvanut räjähdysmäisesti viimeisten vuosien aikana. Tämän myötä myös suurten datamassojen lukukyky on noussut haluttujen osaamisalueiden top-listoille. Datan käsittely ja analysointi yrityksissä on tehnyt data-analyytikoista yhtä haluttuja kuin koodareista. Samaan aikaan kilpailu taitavista data-analyytikoista on kiristynyt ja paine erottautua toisista työnantajista on kasvanut. Data360 on kehitetty vastaamaan juuri näihin haasteisiin. Autamme sinua rikkomaan rekrytoinnin perinteiset raamit ja erottumaan eduksesi kohderyhmäsi silmissä.

Yrityksillä mahdollisuus testata osallistujien taitotaso paikan päällä

Data360 tavoitteena on tuoda yhteen uransa alkuvaiheessa olevat data- ja analytiikkaosaajat sekä heitä etsivät yritykset. Tapahtuma tarjoaa sinulle mahdollisuuden kehittää yrityksesi työntantajamielikuvaa relevantin kohderyhmän keskuudessa. Pääset testaamaan esikarsittujen osallistujien taitoja sekä rekrytoimaan parhaat talentit suoraan tapahtumasta.

Osallistujat kohtaavat monta potentaalista työnantajaa

Data360 osallistujilla on ainutlaatuinen mahdollisuus tavata useampaa työnantajaa yhdellä kertaa. He näkevät mitä mahdollisuuksia alan yritykset tarjoavat ja saavat mahdollisuuden todistaa analyyttiset taitonsa alan parhaille työnantajille.

Data360 muuttaa rekrytoinnin kaksisuuntaiseksi keskusteluksi.

Yli kymmenen vuoden kokemus nuorten ammattilaisten rekrytoinnista sekä viime vuosina toteutetut tutkimukset ovat opettaneet, että nuoret työnhakijat hakijat odottavat yritysten panostavan rekrytointiprosessien sujuvuuteen ja hyvään hakijakokemukseen. Data360 tarkoituksena on lyhentää rekrytointiprosessia välttämällä liialliset hakukierrokset ja vaikeat hakemusjärjestelmät. Yksipuolisen ja kiusallisen haastattelutilanteen sijaan tapahtuman osallistujat pääsevät keskustelemaan yritysten edustajien kanssa rennoissa oloissa ratkoen haasteita, jotka samaan aikaan testaavat yrityksille tärkeitä taitoja ja jättävät hyvän mielikuvan hakijoiden mieliin. Vastaavasti tapahtuma on loistava tilaisuus osallistujille tutustua yritysten edustajiin ja työkulttuuriin.

Etsitkö esimerkiksi seuraavia osaajia?

Data Scientist, Data Analyst, Market Analyst, Big Data Engineer, Analytics strategist, Software Developer, Machine Learning Engineer, Data Management Specialist..

Haluatko osallistua seuraavaan tapahtumaan?

Tiara vastaa mielellään Data360 koskeviin kysymyksiisi.

Hyväksyn Tietosuojaselosteen

Tilaa uutiskirjeemme

Tuoreimmat uutiset nuorten ammattilaisten rekrytoinnista, employer brandingista ja rekrytoinnin kehityksestä.

Hyväksyn Tietosuojaselosteen