Rekrytointitutkimus 2016

- Rekrytointi nuorten ammattilaisten silmin

 

aTalentin tuorein Rekrytointitutkimus 2016 on läpileikkaus nuorten ammattilaisten kokemuksista ja asenteisista rekrytointiprosesseja kohtaan. Tutkimuksessa käsitellään kattavasti nuorten talenttien suosimia työnhakukanavia, rekrytointiprosessin kipukohtia, työsuhteeseen sitoutumista ja muita työelämän ajankohtaisia kysymyksiä erityisesti teknillisen, kaupallisen ja IT-alan osaajien näkökulmasta. Tutkimukseen osallistui lähes 800 nuorta ammattilaista.

58-sivuisen raporttimme luettuasi ymmärrät paremmin nuorten osaajien rekrytointeja prosessin, kanavien, menetelmien ja viestinnän kannalta. Opit myös millaiset asiat sitouttavat ja houkuttelevat talentit yritykseen sekä millaisen esimiehen nuori ammattilainen haluaa.

Tutkimuksen tarkoitus on antaa ääni nuorille ammattilaisille ja herättää yrityksiä regoimaan talenttien muuttuviin tarpeisiin. Rekrytointitutkimuksessa selvisi esimerkiksi, että lähes 70% vastaajista ei ole juuri koskaan saanut palautetta rekrytointiprosessista, vaikka palautetta pidetään yhtenä tärkeimpänä osana rekrytointiviestintää. Nuoret ammattilaiset kaipaavatkin enemmän rakentavaa, henkilökohtaista ja rehellistä palautetta! Katso loput rekrytoinnin vinkit ja näkökulmat lataamalla Rekrytointitutkimus 2016 alta.

Lataa tutkimus tästä!


Tyytyväisiä asiakkaitamme

Asiakkaidemme kokemuksia

  • "At DealDash we pride ourselves on giving young talent the opportunity to grow and expand their knowledge and skills. As such, we have found aTalent to be a great partner, that through their networks amongst students and recently graduated professionals, has been able to identify the type of talent we are looking for." John Nylund, Talent Acquisition Manager, DealDash
  • "Prosessi oli mahtavasti hoidettu ja esikarsinnan läpäisseet kandidaatit todella kovatasoisia" Elina Salminen, HR Manager, BearingPoint
  • "aTalent matches us with the young talent that we need. Process runs smoothly and provides us with the wanted results!" Iina Näsman, HR Specialist, SEB
  • "Customer Support Specialistien hakuprosessi suoritettiin nopeasti – yhdessä viikonlopussa!" Asiakaspalvelutiimin esimies, Rovio
mautic is open source marketing automation