Mitä kaupallisen alan työnhakijat odottavat rekrytointiprosessilta
Moitteeton hakijakokemus
Kaupallisen alan rekrytoinneissa tulee kiinnittää erityistä huomiota rekrytointiviestintään ja hakijakokemukseen. Tutkimuksemme mukaan kaupallisen alan osaajat arvostavat tehokasta viestintää prosessin etenemisestä ja valintapäätöksistä ja viivästykset näissä voivat johtaa parhaiden hakijoiden menettämiseen.
Palautetta rekrytointiprosessista
Rekrytointiprosessin jälkeen työnhakijat odottavat saavansa palautetta syistä, joiden vuoksi heitä ei valittu sekä rakentavaa palautetta omista kehityskohdista. Huono hakijakokemus ja palautteen puute heijastuu suoraan yrityksen työnantajamielikuvaan.
Selkeitä työpaikkailmoituksia
Hyvän rekrytointiviestinnän lisäksi kaupan alan osaajat arvostavat selkeitä työpaikkailmoituksia, jotka kertovat selvästi mitä tehtävä sisältää, miten prosessi tulee etenemään ja mitä yritys tarjoaa työntekijöilleen.