Case Study
Hartwall OyjBusiness Finland
Business Finland syntyi vuonna 2018, kun Finpro ja Tekes yhdistyivät uudenlaiseksi toimijaksi. Business Finland rakentaa Suomesta maailman vetovoimaisinta ja kilpailukykyisintä innovaatioympäristöä, jossa yritysten on hyvä kasvaa, uudistua ja menestyä. He tarjoavat rahoitusta ja apua suomalaisille eri kokoluokan yrityksille, jotta yritykset voivat kehittää innovaatioistaan kansainvälisiä menestystarinoita.
Haaste
Business Finlandilla oli tarve kilpailutuksen kautta löytää kumppani jonka avulla saataisiin rekrytoitua nopealla aikataululla 9 eri trainee-positioon korkeakoulutettuja, uransa alkuvaiheessa olevia osaajia sekä kirkastaa tässä kohderyhmässä Business Finlandin työnantajamielikuvaa.
Ratkaisu
Trainee-positiot täytettiin julkisen haun avulla, jonka lisäksi rakennettiin rekrytointikampanja Business Finlandin tunnettuuden edistämiseksi. aTalentin tekemä tehokas ja laadukas haastattelu- ja esikarsintavaihe tekivät päätöksenteosta ja lopullisista valinnoista helppoa Business Finlandin rekrytoiville esimiehille ja säästi heiltä aikaa sekä resursseja.
aTalent aloitti yhteistyön Business Finlandin kanssa 2019 voitettuaan kilpailutuksen 2019 kevään trainee-rekrytointien kumppanuudesta.
Kevään 2019 trainee-haut
Business Finland etsi kumppania toteuttamaan nopealla aikataululla 2019 kevään trainee -rekrytointien rekrytointikampanjan ja -prosessin suunnittelun, aikataulutuksen ja toteutuksen. aTalent voitti kilpailutuksen esittämällä selkeästi tuntemuksensa ja erityisosaamisensa korkeakouluopiskelijoiden ja nuorten ammattilaisten kentässä. Lisäksi aTalentilla oli selkeä suunnitelmasiitä, miten rekrytointikampanja voidaan tehdä tiukalla aikataululla.
Tämä projekti sisälsi muun muassa ilmoitus- ja markkinointimateriaalien muotoilun yhteistyössä Business Finlandin kanssa, hakuprosessin aikana aktiivisen hakijaviestinnän, hakemusten vastaanoton ja esikarsinnan puhelin- ja videohaastattelun avulla sekä top-ehdokkaiden esittelyn Business Finlandille. Hakuprosessia myös tuettiin valtakunnallisella rekrytointikampanjalla, jossa markkinoitiin haettavia trainee-paikkoja sekä kerrottiin yleisesti lisää Business Finlandista organisaationa ja työnantajana parantaen heidän tunnettuuttaan halutun kohderyhmän keskuudessa.
Kaikki avoinna olevat tehtävät saatiin täytettyä ja tiukasta aikataulusta huolimatta ja 2019 toukokuussa Business Finlandilla aloitti 9 uutta trainee’ta. Tämä rekrytointiprojekti kokonaisuudessaan sai vain positiivista palautetta Business Finlandin rekrytoivilta esimiehiltä. He kokivat, että aTalentin kumppanuus rekrytoinneissa toi heille merkittävää ajansäästöä ja yhteistyö sekä kommunikointi aTalentin yhteyshenkilöiden kanssa oli sujuvaa. Hakijalaatu oli myös korkealla tasolla ja nähtiin, että rekrytointikampanjan tuoma näkyvyys olisi parantanut Business Finlandin tunnettuutta tässä kohderyhmässä.
Ota yhteyttä!
Kerromme mielellämme lisää! Soita ja pyydä tarjousta, tai pyydä yhteydenottoa.